4me release update juli 2024
Elke week voert 4me nieuwe updates en verbeteringen door op het 4me platform. We vatten de belangrijkste maandelijks voor je samen! Deze maand veel ontwikkelingen binnen de Self Service Portal, een kerncomponent van 4me die organisaties helpt bij het beheren van hun IT- en andere diensten. Hieronder vind je een overzicht van de meest opvallende updates van juli.
De inhoud van deze 4me release-update in het kort
- Filters in 4me Self Service - Language Selector in 4me Self Service - Gebruiksvriendelijkheid van Self Service zoekopdrachten - Dark Mode op Self Service Subpagina's
Self Service portal – Overzicht
De Self Service portal van 4me biedt interne medewerkers een gebruiksvriendelijke omgeving om IT en andere diensten eenvoudig te beheren. Het platform is ontworpen zodat gebruikers zelfstandig informatie kunnen vinden, verzoeken kunnen indienen en problemen oplossen zonder tussenkomst van een servicedesk. Organisaties kunnen de portal naar eigen wens aanpassen, inclusief branding, structuur van de servicecatalogus, workflows en de soorten verzoeken die gebruikers kunnen indienen.
1. Filters in 4me Self Service
4me ziet dat steeds meer eindgebruikers veel verzoeken en taken in hun inbox hebben. Daarom is er een filter toegevoegd, met deze filters kunnen zij efficiënter navigeren en prioriteiten stellen. Het filter is toegevoegd bij de volgende onderdelen van 4me Self Service: - My Inbox - My Team’s inbox - My Requests - My Watchlist Tot nu toe waren filters alleen beschikbaar in de secties ‘All Requests’ en ‘My Organization’s Assets’ in 4me Self Service, voor Specialists, Klanten en belangrijke contacten. Anders dan voorheen in ‘All Requests’ en ‘My Organization’s Assets’, zijn de filters direct beschikbaar uit de header van de weergave onder het filterpictogram.
2. Language Selector in 4me Self Service
In de nieuwste update van de Self Service Portal is een taalkiezer geïntroduceerd voor organisaties die gebruikmaken van Self Service V2. In de sectie ‘Self Service Settings’ binnen de Specialist Interface kunnen beheerders nu bepalen in welke talen de portal beschikbaar is.
Wanneer de ondersteunde talen zijn ingesteld (zie afbeelding boven) verschijnt er een taalkiezer (zie afbeelding onder) voor eindgebruikers die nog geen voorkeurstaal hebben ingesteld. Dit is ook handig voor Self Service designers om snel te kunnen controleren hoe de portal eruitziet in verschillende ondersteunde talen.
Deze functie biedt een verbeterde gebruikerservaring voor internationale organisaties, doordat medewerkers de portal in hun voorkeurstaal kunnen gebruiken.
3. Gebruiksvriendelijkheid van Self Service zoekopdrachten
De zoekfunctionaliteit binnen de Self Service Portal is verbeterd om de gebruikerservaring te optimaliseren. Waar sorteeropties zoals “By Relevance”, “Last Updated”, en “Created” voorheen alleen beschikbaar waren via een tandwiel naast de zoekknop, zijn deze nu direct zichtbaar onder de zoekbalk. Daarnaast is er een nieuwe knop “Refine Search” toegevoegd, waarmee gebruikers de zoekresultaten eenvoudig kunnen beperken tot specifieke recordtypen.
Dankzij deze veranderingen kunnen gebruikers sneller en gemakkelijker de juiste informatie vinden, wat zorgt voor een efficiëntere afhandeling van verzoeken.
4. Dark Mode op Self Service Subpagina's
Met de introductie van dark mode op Self Service subpagina's komt 4me tegemoet aan de wensen van gebruikers die de portal in omgevingen met weinig licht gebruiken. Wanneer dark mode is ingeschakeld, worden alle pagina's van de portal weergegeven met lichte tekst op een donkere achtergrond.
De kleuren die worden gebruikt voor de donkere modus zijn niet aanpasbaar. Het ontwikkelingsteam werkt aan extra wijzigingen in de selfservice-subpagina's om aanpassing van andere elementen mogelijk te maken.
Dat was ‘m voor deze maand!
Blijf onze maandelijkse updates volgen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen binnen het 4me platform. Heb je vragen over deze updates of wil je meer weten over hoe je deze nieuwe features optimaal kunt inzetten binnen jouw organisatie? Neem contact op met ons team voor meer informatie en ondersteuning.
Ben je klaar om jouw IT-dienstverlening te optimaliseren? Wij staan klaar met innovatieve oplossingen die perfect aansluiten bij jouw behoeften.