Schaken is topsport

SEQUAL Consultancy helpt u het overzicht op meerdere schaakborden tegelijkertijd te behouden.

Optimalisatie van Service Delivery houdt niet op bij het heden.
Met SEQUAL Consultancy bent u, met uw partners, in staat om uw klanten telkens weer positief te verrassen. Wij ondersteunen met:

IT-consultancy die écht werkt en past bij uw organisatie

SEQUAL Consultancy heeft passende oplossingen bij veel voorkomende uitdagingen: implementeren, beheren en managen van dienstenketens, Total Cost of Ownership bij ICT dienstverlening en diensten optimalisatie.

Wij hebben daarvoor de 5-stappen benadering waarmee u volledig grip krijgt op uw dienstverlening: Assessment, Advies, Optimalisatie projecten, Support diensten en Continuous Service Improvement.

Samen brengen wij in kaart wat de toegevoegde waarde is van de verschillende diensten voor uw bedrijfsresultaten. Zo ontwikkelen wij een roadmap naar uitmuntende dienstverlening die efficiënt uitvoerbaar is binnen uw organisatie.

Veranderen en verbeteren: omdat het altijd beter kan of omdat het soms écht anders moet!

SEQUAL Consultancy assessment

De volgende stappen worden genomen om snel en goed inzicht te krijgen:

  • Bepalen van knelpunten in de dienstverlening

  • Data verzamelen uit beschikbare documenten in relatie tot het knelpunt

  • Interviewen stakeholders

  • Verzorgen workshops

  • Presenteren resultaten

Het verzamelen van data richt zich op:

  • Personeel en organisatie

  • Proces

  • Tooling / platform

  • Customer satisfaction

Onze competenties

SEQUAL Consultants zijn de sleutel tot succes. Door het inzetten van de juiste mensen zijn wij in staat om snel tot de kern door te dringen. Geen boekwerken aan adviezen, maar een pragmatische oplossing voor uw huidige uitdagingen.

Op basis van vertrouwen en integriteit werken we samen aan fundamentele oplossingen die waarde toekennen aan de organisatie.

Grip op dienstverlening betekent transparante, kwalitatief hoogwaardige en efficiënte dienstenketens met bijbehorende contracten tegen de juiste investering.

Onze focus

Onze expertise ligt op de gebieden Enterprise Service Management (ESM), Customer Service Management (CSM) en Service Integration And Management (SIAM).

De focus ligt op platformoptimalisatie waarbij de implementatie van 4me en ServiceNow leidend zijn. Daarnaast heeft SEQUAL Consultancy ervaring met TopDesk, BMC, Microfocus en meer.

Bij deze disciplines horen onder andere de volgende kennisgebieden: ITIL, BiSL, ASL, Cobit, Lean Six Sigma, Scrum/Agile, DevOps, en meer.

SEQUAL Consultancy advies & aanbevelingen

Na het assessment en de presentatie volgt het document met aanbevelingen om de besproken knelpunten aan te pakken.

De aanbevelingen zijn gericht op de gehele lifecycle van de verbeterpunten. Denk hierbij ook aan organisatorische veranderingen, projectinrichting, kosten, inzichtelijkheid, relatie tot bedrijfsdoelstellingen, geautomatiseerde workflows, waarde van de oplossing en relatie tot de roadmap.

Het is onze taak u te adviseren over de platformen die u het best ondersteunen en passen binnen de eisen aan de dienstverlening.

Deze aanbevelingen bespreken we met de stakeholders en waar nodig met de externe partijen.

Optimalisatie en projecten

In deze fase nemen de SEQUAL Consultancy professionals u aan de hand om de goedgekeurde aanbevelingen om te zetten in projecten. Gedurende deze fase blijven de stakeholders op de hoogte van de vorderingen.

Tijdens de adviesfase zijn de projecten en haar aanpak reeds besproken. SEQUAL Consultancy begeleidt het doorvoeren van de proceswijzigingen, de  organisatorische wijzigingen en platformoptimalisatie.

Projecten worden uitgevoerd met projectleiders van SEQUAL Consultancy en de klant. Onze medewerkers zijn gewend snel resultaat te leveren door te werken volgens de AGILE / SCRUM methode.

Heel prettig dat ze ons
van A tot Z geholpen hebben.
Ze hebben alle kennis in huis. Dat werkt wel zo efficiënt en effectief.

SEQUAL Consultancy professionals: ervaren specialisten die een partnership aangaan met onze klanten en werken vanuit een persoonlijke benadering

Support diensten

Onze supportdiensten leveren wij middels een cafetariamodel. Per klant leveren we de juiste mix aan ondersteuning door middel van:

  • Innovatie sessies

  • Upgrade diensten

  • Technische ondersteuning

  • Functionele ondersteuning

  • en meer

Continuous Service Improvement

SEQUAL Consultancy levert na het assessment de resultaten op. In de adviesfase plannen we de eerste activiteiten. De overige aanbevelingen komen in de roadmap te staan.

SEQUAL Consultancy, als trusted advisor, bewaakt de roadmap en de activiteiten. Projecten, wensen en innovaties worden getoetst aan de roadmap. Samen bepalen we de volgende stappen ter optimalisatie van uw dienstverlening.

Workshops & coaching

Verander Management is een belangrijk onderdeel van onze aanpak. Veranderingen die voortvloeien uit onze projecten moeten worden begrepen door de mensen die met deze veranderingen te maken krijgen.

Voor elke organisatie geldt dat de kracht van verandering niet de verandering zelf is, maar de adoptie van nieuwe ziens- of werkwijze. Veranderingen zien en accepteren en zelfs uitdragen is de kern va een succesvol implementatietraject.

Waarde gedreven veranderen maakt het mogelijk dat individuen, teams en organisaties vanuit een grotere betrokkenheid een verandering aangaan.

“Het complete portfolio van 4strengths is gericht op coaching en verandermanagement. 4strengths maakt gebruik van inzichten uit de positieve psychologie. Nadruk ligt op wat de mogelijkheden zijn. Dit zien wij als waardevolle toevoeging op de projectaanpak van het SEQUAL Consultancy portfolio. Onze expertise ligt bij Enterprise Service Management, CSM en SIAM. Met deze gewenste samenwerking hebben we de juiste expertise nu altijd in huis”.

  • Teambuilding en team ontwikkeling, workshops

    a. Optimaal functioneren
    b. Sterke kanten van het team en haar leden
    c. Optimaal communiceren (Feedback en Feed Forward)

  • Waarde gedreven verandermanagement, workshops

    a. Formuleren van haalbare veranderdoelen
    b. Waarde gedreven veranderen.
    c. Gedrag en sterke kanten bij veranderen

  • Coaching

    a. Team-coaching: realiseren van team- en veranderdoelen
    b. Individuele coaching: realiseren van individuele doelen.

Our full approach

Assessment

Advies

Optimalisatie projecten

Support diensten

Continuous Service Improvement

Workshops en coaching

Onze klanten

Contactgegevens

SEQUAL Consultancy BV Daalwijkdreef 47 1103 AD Amsterdam

 +31 20 600 75 14 info@sequalconsultancy.nl

Volg Sequal op LinkedIn Volg Sequal op Twitter

Download de routebeschrijving

BTW NL818821012B01 KVK 08167512

Partners

ServiceNow
4me
SEQUAL Consultancy over MVO en milieu