Eerst regie dan innovatie
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Service Delivery als onderdeel van uw interne bedrijfsvoering (ESM) of voor uw klanten (CSM) is cruciaal.
Service Integration And Management (SIAM) als dirigent van het orkest voor optimale Service Delivery.
Volledig overzicht en juiste regie op uw dienstverlening
In een dienstenketen spelen verschillende partijen een rol. Hierbij is het van belang dat alle teamleden van die partijen samenwerken als de spelers in een orkest. Alle leden van het orkest, dat zijn de interne en externe specialisten, moeten kunnen vertrouwen op een goede dirigent. Een harmonieuze samenwerking vraagt een duidelijk optreden van de dirigent. Met de inrichting van Service Integration And Management (SIAM) helpen wij met een heldere maatvoering.
SEQUAL Consultancy ondersteunt organisaties bij het houden van de regie en leveren van optimale dienstverlening.
Met onze benadering op het gebied van Enterprise Service Management (ESM) bent u in staat beter, efficiënter en waar mogelijk kostenbesparend uw diensten aan te bieden.
Veranderen en verbeteren: omdat het altijd beter kan of omdat het soms écht anders moet!
Service Integration And Management – SIAM
Met onze klanten en partners bespreken we de uitdagingen omtrent Service Delivery. De grootste zorg is het gebrek aan overzicht over de te leveren diensten. Klanten zijn niet tevreden en de kwaliteit van de dienstverlening laat vaak te wensen over. Organisaties hebben geen controle, ongeacht of IT wordt uitbesteed.
Niet alleen de dienstverlening van vandaag is cruciaal. Klanten, intern en extern, verwachten innovatie, de mogelijkheid tot snel aanpassen aan nieuwe omstandigheden en technieken. Maken uw partners en leveranciers deel uit van de gewenste innovaties of bent u beperkt vanwege allerlei verschillende, ondersteunende processen die worden aangeboden middels diverse tooling?
SEQUAL Consultancy helpt u met het inrichten van uw Governance Framework en Service Model op basis van best practices. Verder helpen we u om SIAM toekomstvast in te richten op een manier waarop u providers kan toevoegen wanneer dat nodig is om specialistische taken uit te voeren en indien nodig uit te wisselen voor nieuwe providers die beter passen bij de dienstverlening die dan nodig is.
U dient dan wel de leiding over uw Service Delivery stevig in handen te hebben. Geef uw serviceproviders de juiste toolset en standaarden en u kunt in minder dan een dag nieuwe providers toevoegen. Back to business: u heeft volledig inzicht in end to end (E2E) Service Delivery inclusief alle taken en verantwoordelijkheden van uw providers.
SEQUAL Consultancy gebruikt 4me als platform om u te helpen uw Service Delivery weer onder controle te krijgen met de implementatie van SIAM.
Onze competenties
SEQUAL Consultants zijn de sleutel tot succes. Door het inzetten van de juiste mensen zijn wij in staat om snel tot de kern door te dringen. Geen boekwerken aan adviezen, maar een pragmatische oplossing voor uw huidige uitdagingen.
Op basis van vertrouwen en integriteit werken we samen aan fundamentele oplossingen die waarde toekennen aan de organisatie.
Grip op dienstverlening betekent transparante, kwalitatief hoogwaardige en efficiënte dienstenketens met bijbehorende contracten tegen de juiste investering.
Onze focus
Onze expertise ligt op de gebieden Enterprise Service Management (ESM), Customer Service Management (CSM) en Service Integration And Management (SIAM).
De focus ligt op platformoptimalisatie waarbij de implementatie van 4me en ServiceNow leidend zijn. Daarnaast heeft SEQUAL Consultancy ervaring met TopDesk, BMC, Microfocus en meer.
Bij deze disciplines horen onder andere de volgende kennisgebieden:
ITIL, BiSL, ASL, Cobit, Lean Six Sigma, Scrum/Agile, DevOps, en meer.
Enterprise Service Management
Enterprise Service Management is gebaseerd op diensten die voor uw onderneming worden geleverd. Denk aan IT-dienstverlening, HR-diensten, Facility, Project Portfolio, Security etc. SEQUAL Consultancy is uw partner bij het automatiseren en standaardiseren van deze dienstverlening. Uw klanten verwachten niets anders dan de beste services, die immer beschikbaar is waar en wanneer dat gewenst wordt.
Jonge generaties verwachten eenvoud, goede prestaties en geen hinderlijke onderbrekingen. Daarom is het cruciaal om deze diensten, zowel IT als niet-IT, te leveren in een veilige en gestructureerde omgeving waarbij gebruikersgemak cruciaal is.
SEQUAL Consultancy helpt u bij het automatiseren, vereenvoudigen en beheren van alle gevraagde en beschikbare diensten. Chatbots, Virtual Agents, Customer Based User Portal & Catalogs zorgen dat uw organisatie profiteert van workflow gerelateerde, geautomatiseerde dienstverlening.
Grenzen tussen uw afdelingen verdwijnen en uw teams werken naadloos samen om de dienstverlening te optimaliseren. Een bekend voorbeeld is on-boarding van een nieuwe medewerker. IT, HR, Facility, Legal, ze zijn allemaal betrokken.
SEQUAL Consultancy helpt u bij het automatiseren van bijbehorende workflows over de afdelingen heen, om een snel en efficiënt, het on-boardingproces te leveren. SEQUAL Consultancy verbetert de productiviteit door de gebruikers en service-ervaring te vereenvoudigen.
Customer Service Management
Optimaliseer uw klanttevredenheid. Customer Care in Service Delivery dient op tijd en binnen de afgesproken contracten foutloos te verlopen. Customer Service Management (CSM) biedt uw klanten een prettige selfservice-ervaring oplossing waarbij de webportaal intuïtief en herkenbaar is ingericht.
Verbinden van klanten, werknemers en organisaties door middel van workflows en processen is zeker geen sinecure. Sequal Consultancy helpt u om klantgerichte processen te optimaliseren. Efficiëntie en kwaliteit worden verbeterd dankzij geautomatiseerde dienstenketens waardoor case-management niet alleen inzichtelijk is, maar ook de klantervaring geoptimaliseerd wordt.
Een goede inrichting van selfservice voor klanten leidt tot volledige transparante dienstverlening en uiteindelijk tot waardering en vertrouwen. Het resultaat is Customer Care waarin alle onderdelen met elkaar verbonden zijn en de klantbeleving verandert van reactief naar proactief.
Onze klanttevredenheid is flink gestegen sinds wij met SIAM werken. De ondersteuning van SEQUAL Consultancy daarbij was uitmuntend.
SEQUAL Consultancy professionals dringen snel tot de kern door en leveren de juiste maatwerkoplossingen.
Agile Service Management
Agile Service Management is een agile versie van IT Service Management (ITSM), gericht op het gebruik van alle ITSM-processen die op een agile manier worden gebruikt met ‘precies genoeg’ controle en structuur.
Dit wordt op twee manieren gedaan:
Agile Service Management sluit aan bij werkwijze als Kanban, Lean, Scrum, ITSM, DevOps, Continuous Integration en Continuous Delivery.
4me
4me is de ultieme pragmatische oplossing voor het inrichten van Service Integration And Management (SIAM).
In slechts weken is 4me SIAM geïmplementeerd waarbij alle betrokken partners werken volgens een standaard Service Model. Een duidelijk Governance Framework is onderdeel van onze SIAM best practices.
Bij de SEQUAL Consultancy SIAM implementatie levert u snel een vlekkeloze dienstverlening aan uw organisatie en haar klanten.
4me past perfect in onze 5-stappen SIAM-aanpak: Assessment, Advies, Optimalisatie projecten, Support diensten en Continuous Service Improvement.
“The 4me Partner Network continues to expand. Today (29th of April 2020), it is with great pride that 4me announces its partnership with SEQUAL Consultancy.”
ServiceNow
ServiceNow is het platform dat zich bij uitstek richt op de optimalisatie van werk gerelateerde processen en workflows. ServiceNow levert optimale werkervaring op haar platform voor IT, werknemers en klanten. Enterprise Service Management en ServiceNow (als het platform voor platformen) passen naadloos op de uitgebreide mogelijkheden die ServiceNow kan bieden.
ServiceNow (NYSE: NOW) is making the world of work, work better for people. Our cloud-based platform and solutions deliver digital workflows that create great experiences and unlock productivity for employees and the enterprise. For more information, visit www.servicenow.com.
iRESC actieplan bij calamiteiten
SEQUAL Consultancy helpt u met uw voorbereiding op het managen en sturen van de acties bij calamiteiten waarvan u hoopt dat ze zich niet voordoen. Als die calamiteit zich voordoet wilt u voorbereid zijn en niet worden verrast doordat medewerkers niet precies weten wat te doen, of werken met actieplannen die niet meer actueel zijn.

Met iRESC bieden we u de mogelijkheid om vooraf actieplannen op te stellen en automatisch naar de juiste medewerkers te distribueren, onafhankelijk van het gebruikte apparaat, laptop, smartphone of tablet.
Na aanmelding van de calamiteit worden acties met de bijbehorende informatie naar medewerkers verstuurd, die op hun beurt de resultaten terug kunnen melden zodat vervolgacties worden ingestart, tot de calamiteit volgens plan onder controle is.
Omdat we werken vanuit een cloud platform zijn allen acties en hun input te evalueren op kwalteit en effectiviteit. Het platform is uw logboek dat de basis vormt voor evaluatie en verbeterstappen die u kunt borgen in het daarop aangepaste actieplan.
Zo bent u zeker van een goed en beproefd actieplan voor het geval de calamiteit zich voordoet.
De uitdagingen waar u vandaag de dag mee te maken heeft

En de voordelen die de toepassing van iRESC u daarbij biedt

De werking van een actieplan op een calamiteit

Deze dienst is in het leven geroepen om u te helpen uw interne dienstverlening (services) te optimaliseren. Het is cruciaal uw medewerkers te voorzien van snelle, kwalitatief hoogwaardige services. Deze services wordt aangestuurd door IT-applicaties en infrastructuur.
De werknemer ontvangt een set IT-apparaten en -toepassingen om zijn of haar functie optimaal uit te voeren. In de loop der jaren hebben we het aantal services, devices en applicaties enorm uitgebreid.
Gemiddeld ondersteunt een middelgroot bedrijf meer dan 200 applicaties. Ondersteunings- en onderhoudskosten zijn dagelijkse kost en worden standaard afgerekend. De bijbehorende certificeringen en normeringen die horen bij dienstverlening zijn afhankelijk van een set aan eisen en hebben een grote impact op de dienstverlening in zijn algemeenheid.
Wie is er nu verantwoordelijk, hoe certificeren wij als bedrijf en behouden we de broodnodige certificaten, welke veiligheidsrisico’s zijn er en wie controleert dit?
Q-Lean IT is gebaseerd op meer efficiëntie, kwalitatieve hoogwaardige services, verlagen van de TCO en innovatieve dienstverlening:
Q-Lean IT geeft inzicht in kosten en daadwerkelijk gebruik van IT-componenten, applicaties en apparaten. Daarnaast heeft u een rapport met de ervaringen van de eindgebruikers met betrekking tot de verschillende services. Dit inzicht helpt u te komen tot verdere optimalisatie van uw dienstverlening.
Voor de Q-Lean IT propositie werkt SEQUAL Consultancy samen met deskundige partners in:
Onze klanten
Contactgegevens
SEQUAL Consultancy BV
Daalwijkdreef 47
1103 AD Amsterdam
+31 20 600 75 14
info@sequalconsultancy.nl
Volg SEQUAL Consultancy op LinkedIn
Volg SEQUAL Consultancy op Twitter
BTW NL818821012B01
KVK 08167512